czwartek, 31 lipca 2014

PLACUSZKI ŻYTNIE Z JAODAMI I DUSZONYMI JABŁKAMI

Teraz coś do po południowej herbaty. Gorące placuszki z jabłkiem i jagodami . Pierwszy raz robiłam z mąki żytniej, a czaiłam się już na nią od dłuższego czasu. Moje zadowolenie przeszło samo siebie. Bardzo smaczne. Można oczywiście kombinować z owocami, zamiast jagód próbowałam też z duszoną żurawiną ale według mnie już jabłka nie pasują. Także kulinarna wyobraźnia dozwolona. Chętnie poznam Wasze smaki, także piszcie z czym placuszki smakują najlepiej.






Składniki:
  • 340 g obranych i pokrojonych na kawałki jabłek 
  • świeżo wyciśnięty sok z cytryny 
  • 3 płaskie łyżki cukru 
  • 150 g jagód prosto z lasu
  • 170 g maki żytniej 
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej 
  • szczypta soli 
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki oleju plus porcja do smażenia 
  • 200 ml mleka 

Sposób przyrządzenia: 
  1. Jabłka, sok z cytryny, 15 g cukru i 2 łyżki wody przełożyć na patelnię i dusić ok. 10 minut pod przykryciem do momentu, gdy owoce zmiękną. Od czasu do czasu mieszać drewnianą łyżką aby nie przywarło do dna. Następnie należy przełożyć do miski razem z jagodami.
  2. Mąkę, sodę oczyszczoną , sól, żółtka, olej i odrobinę mleka wymieszać w misce. Stopniowo dodać resztę mleka, do momentu wyrobienia gładkiego ciasta. Białka ubić na sztywno i połączyć z ciastem.
  3. Na patelni rozgrzać olej, następnie smażyć na niej placki ( każdy złożony z 2 - 3 łyżek ciasta) z każdej strony do zrumienienia. Upieczone podawać z owocami i odrobiną śmietany. 
Uwaga!! Placki smakują najlepiej na gorąco :-)








7 komentarzy:

  1. no wygląda apetycznie aż chce się zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniam :-) obiecuję, także zachęcam do pichcenia :-)

      Usuń
  2. z brzoskwinią i bananem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brzoskwinia myślę, że doskonały pomysł natomiast banan? hmmm muszę chyba wypróbować, bo jakoś moja kubki smakowe w wyobraźnie nie działają na babana:-)

      Usuń
  3. no i gesta zimna wiejska smietanka

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny deser ! ja polecam z jabłkami prażonymi z wanilią ze słoika z firmy pińczów

    OdpowiedzUsuń