czwartek, 24 lipca 2014

Zupa brokułowa

Dzień dobry dzień dobry :-) Dzisiaj oto w ten deszczowy i pochmurny dzień zaczynam dzielić się swoją pasją a może sposobem na życie. Mam nadzieję, że mój blog będzie inspiracją dla wielu osób.
Od poniedziałku miałam ochotę na chłodnik niestety czasu mi zabrakło a dzisiaj ochota przez ten deszcz odeszła razem ze słońcem dlatego będzie pyszna, pieprzna zupka brokułowa. Zaczynamy :-)



Składniki:
  • 50 g makaronu nitki
  • 50 g gotowanej szynki wieprzowej
  • 250 g brokułów
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 litr bulionu warzywnego lub z kurczaka
  • 2 łyżki Waszej ulubionej oliwy 
  • 50 g tartego parmezanu
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie


Sposób przygotowania:


W dużym garnku podsmażamy na oliwie przez 5 min cebulę i szynkę pokrojone w paski i zmiażdżony czosnek. Cały czas mieszając pilnując żeby nie przywarło do dna :-) bo będzie dym:-)
Następnie wlewamy bulion i gotujemy na małym ogniu 6 min, z uchyloną pokrywką. Na koniec wsypujemy brokuły podzielone na różyczki i gotujemy aż zmiękczą. Dodajemy ugotowany makaron i przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i ziołami. Podajemy posypane parmezanem.
Smacznego 








2 komentarze:

  1. Zawsze myślałam, że z brokuł można zrobić tylko zupę krem, a tu jest płynna i jeszcze ma makaron. Godna wypróbowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała jest i bardzo sycąca. Także polecam na chłodniejsze dni, bo najlepiej smakuje jak jest gorąca. Pieprzyk rozgrzewa :-)

    OdpowiedzUsuń