czwartek, 21 sierpnia 2014

PLACUSZKI Z RABARBAREM, JABŁKIEM I NEKTARYNKĄ

Jak lato, to koniecznie rabarbar a wraz z nim placuszki. Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy i tak właśnie jest z rabarbarem. Może jeszcze Wam się uda zdobyć ten oto skarb.Mnie się powiodło. Nie wiem jak jest z zamrożonym  czy w ogóle istnieje?? Muszę to sprawdzić. Ten przepis jest tak prosty i tak przyjemny w przygotowaniu a do tego będzie doskonałym pomysłem dla dzieci na śniadanie lub kolację. Dla małych niejadków.  Moje placki będą również z dodatkami a mianowicie z nektarynką i jabłkiem.


  




Składniki: 



  • 3 łodygi rabarbaru
  • 1 brzoskwinia
  • 1 jabłko
  • 8 łyżek mąki
  • 1 jajko od szczęśliwej kurki  ( w moim trafiło się 2 żółtka :-) 
  • płaska łyżeczka sody
  • 500 ml mleka
  • 1 łyżka masła 
  • 1/3 szklanki cukru 
  • woda
  • olej do smażenia

Sposób przyrządzenia:

Owoce umyć, obrać pokroić na mniejsze części przełożyć do garnka i dusić 3 min z łyżą cukru i 2 łyżkami wody. Następnie zmiksować blenderem. Dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać. Opcjonalnie można dorzucić 2 łyżki maślanki ale to w sytuacji kiedy ciasto będzie za gęste. 
Na rozgrzanej patelni smażyć placki złożone z 3- 4 łyżek. Podawać według uznania. Można z konfiturą brzoskwiniową, posypane cukrem pudrem, gęstą śmietaną. Mnie oczywiście najbardziej smakuję do śniadania z małą czarną. 

2 komentarze:

  1. Szkoda, że sezon na rabarbar tak krótko trwa... Takie placuszki mogłabym jeść na okrągło :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja również ale rabarbar można śmiało zastąpić większą ilością jabłek :-)

      Usuń