środa, 29 października 2014

PLACUSZKI Z CUKINII Z SEREM

Z ostatniej chwili na kolację dla niejadka. Na pytanie, które zadałam mojej 8 letniej siostrzenicy, co będziesz jadła, usłyszałam "nie wiem",  kanapkę? "nie wiem", płatki? "nie wiem" pizze z cukinii? " takkkk" . Oczywiście zrobiłam zwykłe placuszki cukiniowe z ciągnącym się serem, co dzieciaki kochają. Nie trzeba do tego żadnych dodatków, wystarczy zwykły ketchup. 





Składniki:

  • 600 g cukinii 
  • 300 g szynki wieprzowej 
  • 15 dag żółtego sera
  • 2 małe jajka 
  • 5 łyżek mąki 
  • sól,pieprz, zioła prowansalskie 
  • olej rzepakowy do smażenia 
Sposób przyrządzenia:

Cukinie zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Posolić. Odcisnąć nadmiar soku. Szynkę i ser również zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Połączyć z cukinią. Dodać mąkę, jajka, przyprawy. Wszystko dokładnie razem połączyć, posmakować w razie konieczności dosolić. Smażyć na małej ilości oleju. Każdy placuszek robiłam z 2 łyżek masy. Wyszły tak pyszne, że musiałam robić drugą porcję dla starszych dzieci i tym razem dołożyłam jeszcze ząbek czosnku :-) 

2 komentarze:

  1. kolejny dowód na to, że pizza może zdziałać cuda ;) świetny pomysł na kolacyjkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :-) polecam również dla dużych dzieciaków :-)

      Usuń