środa, 1 października 2014

NALEŚNIKI Z BOBEM






Już dawno sezon na bób minął ale ja znalazłam  mały zapasik w zamrażalniku, także postanowiłam go wykorzystać. Co prawda nie jest on tak smaczny jak świeży ale ma dużą zaletę - szybko się obiera :D 

Bób będzie dodatkiem nadzienia w domowej tortilli żytniej a'la naleśniki.

Składniki na tortille:
  • 300 g mąki żytniej 
  • 150 ml wody 
  • sól(łyżeczka)
  • olej (łyżka)
  • łyżka jogurtu naturalnego ( opcjonalnie, ja lubię jak są ciut pulchniejsze bardziej podchodzące pod naleśniki)
Składniki na farsz: 
  • 1 pierś z kurczaka średniej wielkości 
  • ulubione zioła do marynaty 
  • 1 papryka czerwona
  • ok. 8 szt. pomidorków koktajlowych 
  • 450 g bobu ( świeży lub mrożony)
  • 1 duża łyżka serka mascarpone 
  • 1 kostka żółtego serka topionego 
  • 1/3 papryczki chilli 
  • przyprawy 





Sposób przyrządzenia:

Wodę połączyć z mąką, solą,olejem i jogurtem. Wyrobić ciasto i podzielić na 4 części, z których powstaną 4 placki. Każdą część rozwałkować na okrągły placek.Mniej więcej 25 cm - czyli klasyczna patelnia. Smażyć na rozgrzanej patelni z każdej strony. Gotowe tortille zawinąć w ściereczkę żeby nie stwardniały przed napełnieniem farszem. 
Filety z kurczaka kilka godzin wcześniej zamarynować w ulubionych ziołach. U mnie tym razem świeży tymianek i czosnek. Paprykę pokroić w kostkę, pomidorki na pół i razem z kurczakiem smażyć ok. 10 min na małym ogniu. Bób wcześniej ugotować w osolonej wodzie, obrać ze skórki, połączyć z warzywami i mięsem.Dołożyć serek mascarpone i topiony. Wszystko dokładnie wymieszać, przyprawić przyprawami i 1/3 papryczki chilli pokrojoną w drobniutką kosteczkę. Konsystencja powinna być gęsta. Przełożyć wcześniej przygotowane tortille. Obiecuję Wam, że wszystkie 4 placki zjecie sami, jest to przepyszne. Ewka dziękuję za pomysł 
:-)  ...




2 komentarze:

  1. tortille próbowałam już z różnymi dodatkami,ale jeszcze nigdy z bobem,ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń