piątek, 28 listopada 2014

KREM Z JESIENNYCH WARZYW

Moja euforia związana ze śniegiem poszła w zapomnienie....Trwała 1 godzinę, po tym czasie śniegu już nie było ani grama. Także za oknem brzydka i ponura jesień. Dzisiaj mam trochę więcej czasu,to zrobię zgodnie z pogodą zupę - krem z warzyw, które zimują w piwnicy. Będę potrzebowała  po 2 dwie sztuki: 






Składniki:

  • marchewka 
  • pietruszka 
  • ziemniak
  • por 
  • seler

Poza tym: 

  • łyżka sosu sojowego 
  • łyżka gęstej śmietany 
  • łyżeczka mielonego imbiru 
  • pół szklanki soku pomarańczowego 
  • sól, biały pieprz 
  • duża łyżka masła 
  • 1,5 litra bulionu 
Sposób przygotowania: 

Wszystkie warzywa oprócz pora obrać i ugotować w bulionie do momentu zmiękczenia, ok. 30 min. Pory pokroić w plasterki dusić na maśle. Dołożyć do gotujących warzyw. Sos sojowy, śmietanę i sok pomarańczowy dokładnie wymieszać. Dolać trochę gorącej zupy. Wymieszać, żeby śmietana się nie zważyła. Mieszankę wlać do gotujących się warzyw. Kiedy warzywa będą już miękkie, zmiksować blenderem. Doprawić do smaku solą, pieprzem i imbirem. Podawać wg uznania. Ja tym razem z malutkimi pulpecikami z indyka. w związku z tym, że lubię zupę z chlebem, to kromeczki smaruję serkiem topionym i obiad na bogato :-) 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Warzywa trafiły mi się dorodne :-) ogólnie z tych proporcji jest ciut rzadszy, także można sobie balansować z wodą, jak ktoś nie lubi takiej konsystencji. Dla mnie również świetna. Pozdrawiam

      Usuń