niedziela, 14 grudnia 2014

KEKS

Święta już tuż tuż, nadszedł więc czas na wypieki. Dzisiaj przygotowałam dla Was keksa. Z przepisu tego korzystam od dawien dawna, więc nie ma opcji żeby nie wyszedł. Zawsze robiłam z mąki pszennej, teraz trochę zmieniłam i użyłam tej z pełnego przemiału, która dzięki temu jest wzbogacona o witaminy, minerały i błonnik. Jest odrobinę cięższa dlatego proporcja została pomniejszona o pół szklanki. Miałam obawy czy będzie tak pyszny jak zawsze, okazało się że nie potrzebnie. Jest doskonały. 









Składniki: 

  • 1,5 szklanki mąki z przemiału 
  • 5 jajek 
  • 200 g cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 200 g miękkiego masła 
  • bakalie po 5 dag Waszych ulubionych plus 10 dag orzechów włoskich  

Sposób przyrządzenia: 

Rodzynki i orzechy sparzyć,pokroić z pozostałymi bakaliami. Oprószyć mąką na sitku ( dzięki temu nie opadną na dnie ciasta). Masło, cukier i żółtka utrzeć na gładką masę. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, dodać do masy. Białka ubić na pianę. Delikatnie  wszystko wymieszać, dodać bakalie.Ciasto będzie gęste. Przełożyć do formy. Piec w 180 stopni 50 minut. Kiedy wystygnie posypać cukrem pudrem. Smacznego 
:-)  





   

        zBLOGowani.pl
   


4 komentarze:

  1. uwielbiam keks właśnie za to, że wypchany jest tyloma bakaliami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeszcze za to, ze jest tak prosty w wykonaniu :-) Pozdrawiam

      Usuń
  2. a powiedz mi, zostawiasz go już na święta czy będziesz piekła nowego? jak najlepiej przechowywać takie ciasto aby nie straciło na świeżości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego keksa już nie ma :-) Na święta będę robiła nowego. Za długi czas żeby go przechować.

      Usuń