poniedziałek, 5 stycznia 2015

GUACAMOLE









Guacamole, co to właściwie jest. Gdzieś, ktoś, coś słyszał ale nie do końca wie z czym to się je :-) Otóż jest to dip pochodzenia meksykańskiego, które podawane jest przeważnie do nachosów. Jego podstawą jest oczywiście awokado, które jest moją kolejną miłością po majonezie i łososiu. Trzeba pamiętać, żeby było dojrzałe a skórka zielona a nie brązowa, wtedy mamy pewność, że nasz owoc jest w sam raz do schrupania. Guacamole jest świetnym pomysłem na przekąskę imprezową ale dziś będzie to moje śniadanie...








Składniki:

  • awokado
  • pomidor
  • mała czerwona cebula 
  • 2 ząbki czosnku 
  • limonka
  • odrobina chilli 
  • 1/2 pęczka kolendry 
  • 1/2 ogórka 
  • oliwa
  • sól, pieprz 
  • bagietka, pieczywo tostowe ( według uznania)
Sposób przyrządzenia: 


Awokado przekroić, usunąć pestkę, wydrążyć środek, pokroić. Dodać obranego ze skórki i pokrojonego drobno pomidora. Z chilli usunąć pestki, pokroić. Cebulę, czosnek, kolendrę posiekać. Następnie wszystkie składniki wrzucić do blendera razem 1,5 łyżki oliwy. Doprawić do smaku pieprzem, solą i sokiem z limonki.Podawać na pieczywie z plasterkiem ogórka. 


2 komentarze:

  1. sama guakamole nie robiłam, ale jadłam i bardzo mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ja wcześniej jadłam ze sklepu i mi w ogóle nie posmakowało ale ostatnio spróbowałam u koleżanki i było przepyszne więc zrobiłam sama. Aby jeść :-)

      Usuń