poniedziałek, 12 stycznia 2015

TORT RAZOWY ZE SZPINAKIEM







Metodą prób i błędów można uzyskać oczekiwany cel. Czasami brakuje nam cierpliwości ...i tak na dobry początek tygodnia i mnie jej zabrakło. Wstałam rano pełna zapału do kucharzenia z pomysłem na pierogi razowe. Oczywiście, żeby było bardziej fit :-) Niestety pierogi nie wyszły, mąka razowa okazała się za "tępa" do lepienia. Mam nadzieję, że to tylko taki niekorzystny dzień, przez moje przeziębienie, które już mi towarzyszy od Nowego Roku..Będę próbować dalej,
ale nie ma tego złego. Zamiast pierogów wyszedł tort. Ciasto ciut zmodyfikowałam i będę świętować poniedziałek, a co? każdy dzień jest dobry. 




Składniki:
  • 1/2 kg mąki razowej 
  • 1 szklanki gorącej wody 
  • 1/3 kostki roztopionego masła 
  • 4 łyżki gęstej śmietany 18%
  • torebka mrożonego szpinaku 
  • ząbek czosnku 
  • 350 g sera gouda 
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • świeżo mielony pieprz 
  • łyżka masła 
  • pół łyżeczki słodkiej papryki
  • 10 pomidorków suszonych w zalewie
  • 1 jajko  

Sposób wykonania:

  1. Z mąki, wody, masła oraz 2 łyżek śmietany zagnieść ciasto. Rozwałkować podzielić na pół. Jedną częścią wylepić dno tortownicy wcześniej nasmarowaną tłuszczem.Podpiec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni ok. 10 minut.
  2.  W między czasie przygotować farsz. Szpinak przełożyć do garnka. Rozmrozić na małym ogniu pod przykryciem. Dodać czosnek, pokrojone pomidory, część startego sera oraz łyżkę zalewy z pomidorków. Doprawić pieprzem, solą, ziołami. Wyciągnąć placek z piekarnika. Nałożyć na wierzch ciasta połowę farszu, przykryć drugą częścią ciasta. Wstawić do piekarnika na 10 minut. 
  3. Jajko roztrzepać ze śmietaną,gałką muszkatołową i serem. Wyciągnąć nasz tort z piekarnika po upływie czasu, rozprowadzić sos, posypać papryką i ponownie zapiec ok. 10 minut. Podawać na gorąco :-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz