piątek, 5 czerwca 2015

CZARNY SERNIK Z RABARBAREM

Czarny sernik z rabarbarem, to nic innego jak tradycyjny na kruchym cieście z domieszką kakao. Całkowita inspiracja pochodzi od Kwestii smaku. Marzę o tym, żeby kiedyś mój blog osiągnął taki status. Uwielbiam tę stronę i śledzę  ją na okrągło. 





Sernik robiłam pierwszy raz i od razu taki sukces. Polecam wszystkim laikom, wbrew pozorom jest to bardzo prosty i do ogarnięcia temat. Uwierzcie mi, ja raczej nie jestem ciastkowa, zdecydowanie wolę gotowanie, a że urodziny ma się raz do roku, to się poświęciłam i na pewno wrócę do tego przepisu jeszcze nie raz. 

Ciasto:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej 
  • 3 łyżki gorzkiego kakao 
  • 5 łyżek cukru pudru 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 125 g zimnego masła 
  • 1 jajko 
Masa:

  • 500 g białego sera tłustego 
  • 125 serka waniliowego 
  • 1 laska wanilii 
  • 1 budyń waniliowy w proszku 
  • 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 1 jajko 
Rabarbar:

  • 3 łodygi rabarbaru 
  • 4 łyżki cukru pudru 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 7 - 8 łyżek wiórek kokosowych 
Sposób przygotowania : 

  1. Wszystkie składniki suche na ciasto wymieszać ze sobą( na stolnicy lub w dużej misce) , dodać zimne masło i siekać. Dodać jajko i zagnieść ciasto. Moje wyszło cudnie miękkie - sama byłam zdziwiona :-) następnie formować z niego kulkę i włożyć do lodówki.
  2. Ser zmiksować za pomocą blendera, dodać serek waniliowy. Miksować na jednolitą masę, dodać budyń, ziarenka z 1 wanilii, cukier puder, jajko i ponownie miksować do uzyskania jednolitej masy. 
  3. Rabarbar obrać z błonki, pokroić na 2 cm kawałki, włożyć do miski, dodać mąkę ziemniaczaną, cukier puder i wymieszać. 
  4. Piekarnik nagrzać do 180 stopni, dno tortownicy o średnicy 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia, ,zapiąć obręcz wypuszczając papier na zewnątrz. 
  5. Wyjąć ciasto z lodówki, podzielić na dwie części - mniejszą i większą. Drugą rozwałkować i wylepić spód oraz boki ok. 3 cm
  6. Wyłożyć masę serową, na wierzchu ułożyć kawałki rabarbaru, posypać resztą posypką z mąki i cukry ( to w czym był rabarbar) oraz wiórki kokosowe. Na koniec zetrzeć na tarce pozostałe ciasto kakaowe. 
  7. Piec ok. 45 min - poczekać do wystygnięcia i delektować się tym fantastycznym smakiem. 


























Ja nie wytrzymałam aż wystygnie poparzyłam sobie język :-) 

                  
               UDANEJ NIEDZIELI WSZYSTKIM ŻYCZĘ !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz