piątek, 5 czerwca 2015

NALEŚNIKI Z ZIELONĄ SOCZEWICĄ I SUSZONYMI POMIDORAMI




Właściwie to już mamy lato, jest pięknie, ciepło i plenerowo. W każdym zielonym warszawskim zakątku wylegują się zakochańce, dzieciaki, panie i panowie przy czym zajadają jakieś pyszności. Mam i ja propozycję na coś wspaniałego, naprawdę wspaniałego. Naleśniki z zieloną soczewicą i suszonymi pomidorami,dużo pomidorów z zalewy. Olej, w którym się wylegują również do wykorzystania. Ostatnio wzięłam na piknik, poszły wszystkie czyli chyba były dobre :-) Dla mnie fantastyczne trochę inne niż te poprzednie z soczewicą ale równie wyborne.

Składniki:

  • 10 naleśników - przepis tu
  • szklanka zielonej soczewicy 
  • słoiczek pomidorów suszonych w oleju - 350 ml 
  • łyżka ziół prowansalskich 
  • ząbek czosnku 
  • sól, pieprz 
Sposób przyrządzenia:

Soczewicę ugotować wg przepisu na opakowaniu, ja zawsze 1:2 - 40 min. Kiedy już będzie gotowa zmiksować blenderem razem z czosnkiem.Pomidory pokroić w drobną kostkę.Dodać do soczewicy, wymieszać. Konsytuacja powinna nie powinna być tępa,dlatego należy dodać olej z zalewy. ok. 3 łyżek. Doprawić dużą ilością pieprzu, odrobiną soli i ziołami. Każdy naleśnik smarować na bogato, zwinąć w rulon i pokroić na małe skośne kawałki.Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz