czwartek, 7 stycznia 2016

NAJLEPSZA SAŁATKA A'LA PLACEK


No i mamy Nowy Rok. Ja rozpoczęłam go tanecznym krokiem, mam nadzieję, że będą takie fantastyczne całe 12 miesięcy czego i Wam życzę :-) A karnawał zaczynam najlepszą sałatką a'la placek, która jest fantastycznym pomysłem aby zaskoczyć swoich gości oryginalnością i przede wszystkim smakiem. Podstawą sałatki są krakersy i tuńczyk. Co więcej można tam dodać zależy już od Waszej kreatywności. Moja będzie z jajkiem i ogórkiem konserwowym - rewelacja :-) 

Składniki: 

  • dwa opakowania krakersów po 250 g 
  • 250 g sera żółtego startego na dużych oczkach 
  • 2 cebule pokrojone w drobną kostkę
  • ok 6-7 średniej wielkości ogórków konserwowych
  • 2 puszki tuńczyka w sosie własnym 
  • 5-6 jajek ugotowanych na twardo
  • majonez ( wg uznania ) u mnie dużooooo :-) 
  • sól, pieprz
Sposób przyrządzenia; 

  1. Dno blaszki lub kwadratowej miski wyłożyć krakersami.
  2. Majonez wymieszać z serem żółtym i wyłożyć masą krakersy 
  3. Kolejna warstwa krakersów 
  4. Masa z tuńczyka, ogórka, cebuli, pieprzu 
  5. Krakersy 
  6. Na wierz ostatniej warstwy majonez z pokrojonym w kostkę białkiem i pokruszone żółko. 
Sałatka najlepiej smakuje po kilku godzinach i trzeba ją spożyć tego samego dnia. Czyli najlepiej zrobić rano i skonsumować popołudniu :-) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz