poniedziałek, 24 grudnia 2018

RYBA PO GRECKU Z SUSZONYMI POMIDORAMI I ŻURAWINĄ

Ryba po grecku jest jedną z głównych potraw wigilijnych w różnych regionach Polski.Podejrzewam,że ile gospodyń domowych tyle przepisów. Do mojego dodałam suszone pomidory i żurawinę. Niby ten sam smak ale z odrobiną słodyczy i finezji. Nie ma co tu dużo pisać, trzeba spróbować. Ryba oczywiście według uznania, ja zdecydowałam się na filety z miruny. Do dzieła, bo święta już tuż tuż :-) 



Składniki: 
  • 500 g fileta z miruny
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego 
  • 2 cebule białe 
  • 1 pietruszka 
  • 1 seler 
  • 3 marchewki 
  • 250 g suszonych pomidorowych suchych (bez zalewy) 
  • garść żurawiny 
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • olej rzepakowy 
  • sól, pieprz, papryka słodka, cytryna 
  • 1 liść laurowy
Sposób przyrządzenia: 

Każdy filet posypać solą i pieprzem z każdej strony, oprószyć mąką i smażyć z każdej strony na oleju. Cebulę zeszklić, dodać liść laurowy, warzywa starte na tarce o grubych oczkach. Dusić  na małym ogniu pod przykryciem ok. 25 minut.Można dodać 1/3 szklanki wody. Dodać koncentrat pomidorowy, dokładnie wymieszać, przyprawić papryką, solą i pieprzem do smaku. Pomidory pokroić na mniejsze kawałki razem z żurawiną dodać do całości. Pozostawić na ogniu jeszcze 5 minut. Rybę przełożyć na półmisek,skropić cytryną, przykryć duszonymi warzywami. Smacznego !!!



2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten sam towarzyszy mi od młodości i muszę powiedzieć, że ja uwielbiam rybę. Nawet niedawno już miałam okazję przygotować kolejne danie https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-z-grilla-karaibskie-bbq-z-salatka-z-ananasa-i-awokado/ czyli łososia z grilla.

    OdpowiedzUsuń