czwartek, 26 maja 2016

NADZIEWANE CIASTO FRANCUSKIE KURCZAKIEM I SEREM, PODAWANE Z SOSEM Z KUREK

Jak na Boże Ciało przystało przydałoby się przygotować jakąś pyszną przekąskę. Żeby się nie narobić a jednocześnie zadowolić kubki smakowe.Przepis przywiozłam z urlopu, na którym poznałam ludzi z różnych części Polski. I tak któregoś dnia leżąc na plaży zaczęły się rozmowy na temat kuchni regionalnych. Każdy z nas wymienił jakieś swoje potrawy a przesympatyczna Dorota podała mi "namiar" na ciasto francuskie nadziewane piersią z kurczaka, żółtym serem, podane z sosem grzybowym.































Składniki: 

  • opakowanie ciasta francuskiego 
  • połówka małej piersi z kurczaka 
  • ok 6-7 plasterków sera żółtego 
  • pieprz, odrobinka soli, posiekana natka pietruszki 
na sos: 
  • połówka pora ( biała część) 
  • 30 dag kurek ( ja użyłam pieczarek) 
  • 20 dag pokrojonego w bardzo drobną kostkę boczku wędzonego
  • 2 łyżki oleju do smażenia 
  • 1/3 szklanki śmietanki 30%
  • 1 białko

Sposób przyrządzenia:

Ciasto francuskie  rozwinąć na papierze i po każdej stronie nadciąć paski - tak jak na zdjęciu,zostawiając gruby pasek po środku, na którym kłaść cienkie plastry piersi posypane delikatnie przyprawami i posiekaną natką pietruszki ( na zdj. nie ma bo zapomniałam dodać). Na każdy część mięsa położyć plaster sera. Następnie nadcięte paski przekładać jak warkocz. 








































Białko roztrzepać i pędzelkiem posmarować ciasto. Piec ok. 25 min w nagrzanym do 180 stopni piekarniku aż się porządnie zarumieni. W międzyczasie przygotować sos. 
Por pokroić w cienkie piórka, zeszklić na oleju, dodać kurki również bardzo drobno pokrojone i boczek. Smażyć pod przykryciem ok. 15- 20 min raz na jakiś czas mieszając. Na koniec dodać sól, pieprz oraz śmietankę. Dusić ponowne 15 min. Cisto polać sosem i podawać na gorąco. Pychota :-))))))) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz