wtorek, 12 lipca 2016

SAŁATKA GRILLOWA Z TORTELLINI

Wakacje, grille, pikniki i przede wszystkim lato. Cudowny błogi czas dla uczniów, studentów i pozostałej części społeczeństwa. Jest po prostu cudnie :-) Czas imprez jest bardziej wzmożony niż w sezonie zimowym. Wiadomo, ciepłe wieczory sprzyjają i można godzinami przesiadywać na świeżym powietrzu a żeby umilić ten czas i nie siedzieć przy samej kiełbasie zrobiłam dziś przepyszną sałatkę, którą nazwałam grillową. Hmmm w sumie mogłaby się nazywać imprezowa czy jakoś inaczej ale kiedy siedzimy przy grillu i zajadamy te wszystkie kiełbaski, rybki, karczki i inne smakołyki świata, czas mija, grill się wypala, to  nie mamy już ochoty na nic z rusztu a wypite litry piwa dają się we znaki i chce nam się jeść. Wtedy stoi na stole ona, piękna, kolorowa i przepyszna sałatka :-))) 





Składniki:

  • opakowanie tortellini z serem ( ja kupuje w biedronce)
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka 
  • 1 czerwona papryka pokrojona w kostkę
  • 10 małych ogórków konserwowych pokrojonych w kostkę 
  • puszka czerwonej fasoli 
  • puszka kukurydzy 
  • odrobina oleju do smażenia kurczaka 
  • ząbek czosnku 
sos: 3 łyżki majonezu kieleckiego, 2 łyżki jogurtu naturalnego   gęstego, łyżeczka ostrej i słodkiej papryki, łyżeczka pieprzu       ziołowego, odrobina soli do smaku.
Ja w swojej kuchni używam tylko majonezu kieleckiego, jest nie zastąpiony w smaku ale przede wszystkim w składzie. Zero     sztucznych barwników, zero chemii. Czytajcie  składy, bo warto   wiedzieć co jemy.


Sposób przyrządzenia: 

Kurczaka natrzeć zgniecionym czosnkiem, dodać odrobinę soli i smażyć na odrobinie oleju. Po przestygnięciu pokroić w kostkę. Wymieszać z pozostałymi składnikami, polać sosem, wymieszać i odstawić do lodówki na godzinę. 
Smacznego :-) 

3 komentarze:

  1. Jak dużo wychodzi tej salatki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm wagowo nie mam pojęcia ale taka spora typowa salaterka z typu tych świątecznych,eleganckich :P ja ją wzięłam w gości właśnie na grilla, to zapakowałam w taki największy plastikowy pojemnik, co są w kompletach "mniejszy, większy i największy"

      Usuń
    2. Dziękuję :)

      Usuń