niedziela, 11 czerwca 2017

RISOTTO ZE SZPARAGAMI

Pierwszy raz jadłam dzisiaj szparagi.
Z zachwytu nie zapiałam ale dało się zjeść. Przyrządziłam potem sama i też mnie nie powaliły z nóg. Zrobiłam więc risotto ze szparagami i to dopiero strzał w dziesiątkę. Przepyszne :-) 
Z tym dziwnym warzywem trochę się namęczyłam, co by usunąć te nieznośne włókna ale znalazłam na nie sposób.Obierając obieraczką do warzyw, trzeba mocniej przycisnąć i pięknie schodzi to paskudztwo.Sezon jeszcze chwilę trwa, także zachęcam do gotowania. Same szparagi są ponoć skarbnicą witam. Doskonałe na drogi moczowe, nerki, nadciśnienie i wszystkie aktualne choroby cywilizacyjne, czyli są przeciw nowotworowe, wspomagają wzrok dzięki beta-karotenu, obniżają ciśnienie, wspomagają serce, mało tego drogie Panie odchudzają i uwaga zawierają fitoestrogeny, które w organizmie płci pięknej działają jak estrogen, hormon odpowiadający za popęd seksualny. Mamy 3 rodzaje szparagów, ja na początek skosztowałam i zrobiłam risotto z zielonych, kolejne kolory za rok zapraszam ☺









Składniki: 
  • pęczek szparag ( zawsze są w sprzedaży w pęczku ) 
  • szklanka ryżu do risotto, np. arborio 
  • ok. 3 szklanki bulionu, ewentualnie z kostki ( nie polecam) 
  • 2 łyżki oleju rzepakowego + duża łyżka masła 
  • cebula szalotka 
  • szklanka wina wytrawnego białego ( reszta dospożycia podczas gotowania :-) 
  • sól, pieprz
  • łyżka cukru



Sposób przyrządzenia: 
  1. Szparagi obrać z włókien za pomocą obieraczki do warzyw.
  2. Gotować cały pęczek w wodzie z łyżką cukru i odrobiną soli ok. 5-8 minut.
  3. Przygotować soffrito, czyli bazę z cebuli zeszklonej na oleju. 
  4. Do bazy dodać ryż, delikatnie wymieszać tak aby każde ziarenko pokryło się tłuszczem. 
  5. Następnie dodać wino, raz na jakiś czas mieszać. 
  6. Kiedy wino odparuje dodawać partiami gorący bulion. 
  7. W między czasie ugotowane szparagi pokroić w grubą kostkę. 
  8. Gdy ryż jest już al'dente dodać szparagi, masło, pieprz i ewentualnie sól. Delikatnie wymieszać i jeść. Można podać np. ze świeżą rybą lub solo. Smacznego :-))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz