sobota, 28 lutego 2015

PIEROGI Z SOCZEWICĄ I SUSZONYMI POMIDORAMI



Będziemy dziś lepić pierogi, wiecie już, że od momentu Krakowa jestem w tym mistrzem :-) Tyle co ja prób podjęłam, żeby w końcu osiągnąć cel...No ale jest!!! Teraz to ja mogę z zamkniętymi oczami wałkować, gnieść i lepić ciasto ale nie o tym dzisiaj. Przez 40 dni aż do Wielkanocy nie będę jadła mięsa przynajmniej postaram się,  w związku z tym trzeba znaleźć alternatywę i stąd ta soczewica. Zawiera ona dużo białka,jest źródłem potasu, kwasu foliowego, obniża cholesterol. Jeżeli chodzi o zastosowanie w kuchni, naprawdę jest mnóstwo możliwości. Można wymyślać, kombinować na wszelkie sposoby. Zielona soczewica najlepiej sprawdza się do farszów, past oraz jako składnik sałatek. Lubi różne dodatki wydaje mi się najbardziej czosnek, a mnie to pasuję :-) 

Składniki na ciasto:

    • 300 mąki pszennej  + mąka na podsypanie
    • 3/4  szklanka bardzo gorącej wody 
    • 30-40 g stopionego masła 
    Składniki na farsz:

    • 200 g zielonej soczewicy 
    • 200 g suszonych pomidorów na słońcu bez zalewy 
    • 1 jajko 
    • sól 
    • pieprz cytrynowy 
    • 1 mały ząbek czosnku 

    Sposób przyrządzenia: 

    Z podanych składników zagnieść ciasto, następnie rozwałkować i wykrawać krążki za pomocą szklanki. 





    Soczewicę namoczyć w zimnej wodzi, zostawić na całą noc. Ugotować, dodając sól. Następnie zmiksować blenderem, dodać przyprawy oraz pokrojone w kostkę pomidory. Wszystko dokładnie wymieszać.



    Na środku każdego krążku z ciasta nakładać łyżeczkę farszu sklejając brzegi formując pierogi. 
    Wrzucać do wrzątku, gotować ok. 4 minut od momentu wypłynięcia. 








    Podawać na gorąco prosto z wody z sosem jogurtowo - czosnkowym posypane pomidorkami lub podsmażone na masełku. Smacznego!!!




    2 komentarze:

    1. Wyglądają cudnie, a skład nadzienia bardzo mi się podoba ;) Pierogi uwielbiam, a zwłaszcza takie z dodatkiem strączków w farszu ;)

      OdpowiedzUsuń