poniedziałek, 18 lipca 2016

MAKARON Z TUŃCZYKIEM NA GORĄCO

Czy makaron musi tuczyć? Nie koniecznie.Wystarczy zwykły pszenny zamienić na ten ciemny z durum i nie przesadzać z tłuszczem oraz serem.Dzisiaj zrobiłam raczej zdrowszą wersję kuchni włoskiej, dodałam zaledwie 2 łyżki oleju rzepakowego, puszkę tuńczyka w sosie własnym, pół cukinii i paprykę.Z sera zrezygnowałam. Obiad rewelacyjny, przepięknie pachnący dzięki ziołom i czosnkowi i oczywiście sycący, jak to kluchy :-) Idealny na piątkowe zakończenie tygodnia, oczywiście piątkowe bo bez mięsa. 




Składniki:

  • makaron, np. kokardki 
  • puszkę tuńczyka w sosie własnym
  • 1/2 cukinii 
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 cała czerwona cebula
  • duży ząbek czosnku 
  • po pół łyżeczki suszonego tymianku, czarnuszki, pieprzu ziołowego, ostrej czerwonej papryki, soli morskiej do smaku.


Sposób przyrządzenia:

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu. Cebulę zeszklić na 2 łyżkach oleju, dodać poszatkowaną cukinię ( ja użyłam bocznej strony tarki)i pokrojoną w kostkę paprykę.Podlać ok. 1/3 szklanki wody, dusić ok. 6-8 minut. Dodać tuńczyka, przyprawy, wymieszać. Podawać na gorąco z makaronem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz