poniedziałek, 30 października 2017

SZARLOTKA DYNIOWA



Szósta  rano, zamiast smacznie spać, to mnie się ciasto zachciało robić, wariatka jak nic. Zawsze byłam rannym ptaszkiem ale dziś, to przesadziłam. Może, to przez zmianę czasu mam tyle energii od rana. W radio vox fm, disco polo przygrywa -  nie znoszę ale nie zmieniam stacji, nie mam czasu wpadłam w totalne wariactwo pieczenia. Niby nic specjalnego, zwykła szarlotka dyniowa.Zwykła ale przy tym taka nie zwykła, bo z musem z dyni, który wyszedł delikatny ale wyrazisty dzięki dokładce w postaci 2 kwaśnych jabłuszek. Rewelacja. Do dzieła :-) 

Składniki na ciasto: 


  • 400 g mąki 
  • 450 g zimnego masła 
  • szczypta soli 
  • 60 g cukru 
  • 3 małe jajka 
  • łyżeczka proszku do pieczenia 
Składniki na nadzienie: 
  • 1 mała dynia  ok. 1,20 kg 
  • 2 kwaśne jabłka 
  • sok z połówki cytryny 
  • 2 łyżki cukru pudru 
  • woda
oraz: 2 łyżki budyniu śmietankowego z cukrem 





Sposób wykonania: 

  1. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, cukrem solą, żółtkami i masłem, szybko zagnieść ciasto. Ja to robię w misce i kiedy składniki z grubsza się połączą przekładam na blat obsypany mąką. Z 1/3 ciasta uformować kulkę, zawinąć w folię i do lodówki. Pozostałą częścią wyłożyć wcześniej wysmarowaną masłem i obsypaną bułką tartą tortownicę. "Podziubać" widelcem i piec w 200 stopniach 20 min. 
  2. Dynię przekroić na pół, oddzielić pestki i miąższ od twardej części przy samej skórce, którą kroimy w kostkę ( bez skóry oczywiście). Jabłka obrać również pokroić w kostkę i razem z dynią prażyć z odrobiną wody ok. 15 min . Kiedy składniki na mus będą już miękkie, dodać sok z cytryny, cukier puder, wymieszać i zblenderować na jednolity mus. 
  3. Białka roztrzepać ( nie ubija) dodać 2 łyżki budyniu . 
  4. Na podpieczone ciasto położyć mus dyniowo-jabłkowy, porwać ciasto, które nam zostało i zalać jajkami z budyniem. 
  5. Piec ok 40 min aż będzie rumiane. 


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz