sobota, 1 września 2018

PLACUSZKI WARZYWNE





Ciągle uczę się jeść bez mięsa.Co prawda nie było ono do tej pory głównym składnikiem moich posiłków ale nie oszukujmy się było prostsze w przygotowaniu.Człowiek kupił pół kg mielonego do tego buraczki,ziemniaki i obiad gotowy.Teraz jest trochę trudniej,jak zbilansować dietę żeby w niej niczego nie zabrakło. Ciągle się doszkalam, czasami idę na skróty i smażę po prostu placki, które dzisiaj opiszę.Ogólnie ludzie z otoczenia uważają mnie za wariatkę,że nagle stałam się wegetarianką.Osobiście tak samo mogę się odnieść do mięsożerców,że to oni są wariatami.Ja do tego musiałam dojrzeć,dorosnąć ale przede wszystkim ogromny wpływ na to ma jakość mięsa,które jest nam dostarczane.Poza tym przeraża mnie transport zwierząt,które są przewożone na ubój,życie kur na fermach,jest to coś strasznego i ja nie chcę przykładać do tego ręki.Tak wiem nie zbawię świata ale zacznę świadomie, zgodnie ze swoim sumieniem funkcjonować w tym europejskim świecie.Jednak nie ma sensu prowadzić wojny słownej,bo to do niczego nie prowadzi. To tak samo jak z religią, nie oceniam i wpływa ona na moje relację czy ktoś jest wierzący czy nie. Każdy jest indywidualny i dzięki temu można poznawać świat. Wczoraj np. jak koleżanka usłyszała,że robię pasztet z selera postawiła na mnie oczy niczym Wilk na Czerwonego Kapturka nieświadoma, że można zrobić pasztet z czegoś innego niż mięso.W dzisiejszych czasach mamy mnóstwo możliwości, korzystajmy z tego:-) Teraz przepis na lunch, podwieczorek lub skromny obiad. 

Składniki: 

  • 500 g cukinii 
  • 200 g dużych pieczarek 
  • 2 marchewki 
  • 3-4 łyżki mąki 
  • olej do smażenia 
  • 1 jajko 
  • sól, pieprz czarny, łyżeczka suszonych pomidorów(w proszku)
Sposób przyrządzenia: 
  1. Cukinie umyć, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, posolić, odczekać 5 minut - odcisnąć wodę, przełożyć do dużej miski.
  2. Marchewkę i pieczarki również zetrzeć na grubych oczkach, żółtko oddzielić od białka.  
  3. Białko ubić na pianę.
  4. Składniki 2 i 3 dodać do cukinii, dołożyć mąkę. Ok. 3-4 łyżki ale wszystko zależy od odciśnięcia wody od cukinii. Więc dodajemy tyle mąki aby ciasto nie było za rzadkie - u mnie do w/w składników 4 łyżki. 
  5. Dodać przyprawy , wymieszać, posmakować i smażyć po jednej łyżce ciasta na rozgrzanej patelni. 
  6. Podawać np. z tzatzikami lub innym sosem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz