sobota, 29 września 2018

SMALEC WEGETARIAŃSKI




Robiąc ostatnio porządki w kuchennych szafkach natchnęłam się na żółty groch taki najzwyklejszy łuskany.Miałam zrobić zupę ale oprócz grochu nie było nic więcej,to zrobiłam pastę do chleba.Dosyć mocno już popularna w "internetach" z różnymi wariacjami, ja jak wspominając wcześniej nie wiele miałam w lodówce dodałam tylko cebulę, jabłko i majeranek. Nothing more..Wspomnę jeszcze,że od kiedy zrezygnowałam z mięsa staram się a raczej cały czas uczę zbilansować w jakiś sposób braki białka, bo włosy lecą garściami a rośliny strączkowe są idealnym substytutem jak również dostarczaj składników mineralnych: żelazo,wapń,fosfor, magnez oraz witaminy z grupy B więc zapraszam do skorzystania z mojego przepisu, nie pożałuje ten kto spróbuje :-)

Składniki:
  • szklanka łuskanego grochu
  • 1 jabłko
  • 1 cebula
  • łyżeczka majeranku
  • sól, czarny pieprz 
  • olej 
  • ząbek czosnku ( opcjonalnie) 
Sposób przyrządzenia: 
  1. Groch zalać wodą,doprowadzić do wrzenia.Wylać pierwszą wodę i zalać nową.Od tego momentu gotować na małym ogniu ok. godziny.
  2. Ugotowany groch odcedzić i zgnieść blenderem . 
  3. Cebulę pokroić, zeszklić, dodać starte jabłko. 
  4. Wystudzony groch połączyć z usmażonymi składnikami, doprawić solą, pieprzem i majerankiem. 
  5. Przełożyć do słoiczka i odstawić do lodówki żeby się przegryzł.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz