piątek, 20 sierpnia 2021

DOMOWE RAFAELLO


Kasza jaglana, nie jest moją z ulubionych kasz, natomiast wiem, że jest bardzo zdrowa. Dzięki temu, że jest zasadotwórcza, co znaczy, że odgrywa dużą rolę  w przywróceniu  równowagi kwasowo-zasadowej  w naszym organizmie. Ponadto zawiera niezliczoną ilość witamin, min. E, z grupy wit. B, krzemionkę, dzięki niej ma zbawienny  wpływ  na włosy, paznokcie a także działa na mineralizacje kości. Dzięki zawartości lecytyny korzystnie wpływa na pamięć, koncentrację. Dla mnie ciekawostką jest fakt, że działa ogrzewająco, więc na zbliżające się chłodne wieczory i poranki będzie idealnym posiłkiem zarówno na śniadania i kolację. W czasie choroby jak rosołek, to tylko z kaszą jaglaną, bo wyciąga wilgoć z organizmu. Ja sobie dziś zrobiłam domowe rafaello, które zajęło mi dosłownie 20 min. Serdecznie polecam, chytrze można przemycić do diety na najmłodszych
niejadków. 

Składniki: 

  • 150 ml wody 
  • 150 ml mleka 
  • 2 łyżki cukru ( można zastąpić ksylitolem) 
  • 100 g kaszy jaglanej 
  • 4 łyżki wiórek kokosowych + do obsypania 
  • migdały 
Sposób przyrządzenia: 
  • mleko, cukier  i wodę zagotować, dodać wypłukaną kaszę 
  • gotować do momentu zgęstnienia 
  • dodać wiórki kokosowe 
  • ok. 6 szt. migdałów zetrzeć na tarce i dodać do masy 
  • wszystko razem wymieszać, odstawić do wystygnięcia ( nie całkowicie, żeby było ciepłe) 
  • formować małe kuleczki, do środka włożyć po jednym orzechu migdała 
  • obtoczyć w wiórkach kokosowych 
  • kuleczki zostawić na całą noc w lodówce 
Porada: można dodać rozpuszczoną w kąpieli wodnej białą czekoladę. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz