czwartek, 26 listopada 2015

CIASTECZKA OWSIANO-BANANOWE



Jeszcze grudnia nie ma, a świat już zwariował na punkcie Świąt Bożego Narodzenia. Mam na myśli oczywiście komercyjny świat. Z każdej strony słychać kolędy, witryny w sklepach aż kipią od świątecznych wystrojów. W zeszłym tygodniu jak byłam w Arkadii, to nie mogłam uwierzyć, że tam to tylko jeszcze prawdziwego Mikołaja brakuje, cała galeria w choinkach, świecidełkach i innych cudach świątecznych. Nie wiem czy to jest źle czy dobrze, ja lubię ten klimat.Kiedy jest już ta wigilia nie jest tak cudownie i słodko, jak w książkach piszą. Masa roboty, zmęczenie dają się we znaki rodząc kłótnie, które dzielą nas a nie łączą. Tak nie powinno być ale takie jest życie. Piękne święta są tylko w reklamach, dlatego mnie do końca nie przeszkadza ten nastrój o wiele wcześniej, bo przynajmniej zachłysnę się tym pięknym pachnącym cynamonem klimatycznym Christmas time.W spokoju, bez nerwów..
Przygotowałam dzisiaj dla Was bardzo zdrowe ciasteczka, tak po prostu bez przepisu, to co mi kulinarna dusza podpowiedziała, to dodałam. Mocno pachnące świętami :-)

Składniki: 

  • 2,5 szklanki płatków owsianych (+ dodatkowo ok. 2ch łyżek)  
  • 1 jajko 
  • 170 g masła 
  • 2 łyżki cukru trzcinowego 
  • 1 łyżka miodu 
  • 1 dojrzały banan 
  • 50 g rodzynek ciemnych 
  • 50 g żurawiny 
  • 100 g różnych orzechów 
  • szczypta soli 
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta kardamonu 
  • pół łyżeczki soli 








Sposób przyrządzenia:
  1. 2 szklanki płatków zblendować na mąkę 
  2. Masło utrzeć z cukrem, jajkiem a następnie dodać rozgniecionego na papkę banana ( może byś zblendowany )i miód.
  3. Składniki suche ( mąka owsiana,pozostałe płatki, soda) wymieszać i połączyć z masą jajeczno - bananową .
  4. Dodać bakalie, cynamon, kardamon i sól.
  5. Wszystko razem wymieszać,ciasto powinno być gęste w razie potrzeby dodać kilka łyżek płatków owsianych lub mąki
  6. Piekarnik rozgrzać do 170 stopni (z termoobiegiem).
  7. Blachę wyłożyć papierem do pieczenie. Dłońmi formować kulki a następnie spłaszczyć ręką lub drewnianą łyżką, jak to woli. 
  8. Piec ok. 15 min na złoty UWAGA nie brązowy kolor. 
Najpyszniejsze do kawy lub do szklanki mleka :-)))

A tu pioseneczka do posłuchania, żeby się miło robiło ciasteczka.






5 komentarzy: