niedziela, 31 lipca 2016

SAŁATKA OBIADOWA Z KASZĄ BULGUR

Ajć, błogie lenistwo dzień drugi. Dawno nie miałam wolnych dwóch dni pod rząd. Cudownie... kolejne robienie nic, oczywiście z odrobiną wyrzutów sumienia, że szkoda życia. Ja jako dziewczę wychowane na wsi nie potrafię siedzieć bezczynnie. Wiem, że raz na jakiś czas, należy się taki czas nawet największemu pracusiowi ale oczywiście od samego rana poniosło mnie do kuchni, bo dzień bez gotowania, to dzień stracony :-) Dzisiaj mamy niedzielę, więc u mnie w domu będzie na bank rosół, ziemniaki z mizerią i udkiem z kurczaka ale, to w moim jak ja to nazywam prawdziwym domu. 
W warszawskim raczej nie robię takich obiadów, wiecznie coś muszę zmajstrować, zamieszać w garach. Także tak :-) Kasza bulgur, ostatnio moja ulubiona - odkrycie roku bez kitu. Na internetach piszą, że przypomina w smaku ryż. Absolutnie się z tym nie zgadzam, z wyglądu być może odrobinę, jak dla mnie smak pomiędzy jaglaną a kuskusem. Jest wyśmienita. Kolejna miłość :-) Bardzo prosto się ją gotuje, nie przywiera do garnka i nie trzeba mieszać. Ja zawsze robię 1:2 - proporcje idealne. Kasza jak to kasza ma wiele składników odżywczych i naprawdę jest bardzo sycąca. Może być dodatkiem do mięs ale może być również składnikiem sałatki i dzisiaj przygotowałam taką a'la obiadową. 






Składniki:

  • 250 g mięsa z udka kurczaka bez skóry 
  • słoik suszonych pomidorów w zalewie 
  • 1 malutka papryczka jalapeno 
  • szklanka ugotowanej kaszy  bulgur 
  • 50 ml białego wina
  • pół limonki
  • 1 świeży ogórek 
  • 2 świeże pomidory 
  • ok 4-5 liści sałaty lodowej 
  • sól, pieprz czarny 
Sposób przygotowania: 

Kaszę ugotować wg przepisu, zostawić do przestygnięcia. Mięso i suszone pomidory pokroić w małe części, dodać ok. 2-3 łyżek oleju z zalewy oraz wino. Z papryczki usunąć ziarna, pokroić drobno. Dodać do mięsa. Wymieszać. Wstawić do lodówki na 20 min do zamarynowania. Po tym czasie, grillować na patelni lub wstawić do piekarnika i piec w 200 stopniach ok.30 min. Kiedy mięso będzie już gotowe poczekać aż wystygnie. Wymieszać z kaszą, dodać świeże warzywa pokrojone w kostkę.Polać sokiem z limonki. Doprawić do smaku solą i pieprzem. 
Przepięknej i przepysznej niedzieli :-) 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz