czwartek, 12 listopada 2015

KOTLETY MIELONE Z CZERWONEJ SOCZEWICY

 Ja jestem fanką raczej zielonej soczewicy ale po przeglądzie szafek kuchennych znalazłam czerwoną, a że wczoraj był 11 listopada i markety pozamykane, to zmontowałam kotlety z soczewicy. Słuchajcie rewelacyjne, najlepiej mi smakują z majonezem :-) ale polecam podawać z  ziemniakami, surówkami lub po prostu na kanapkę do pracy. Bardzo pysznie i zdrowo, bo przecież soczewica jest substytutem białka dla osób nie jedzących mięsa.  

WARTOŚĆ ODŻYWCZA SOCZEWICY : 

  • źródło przyswajalnego białka 
  • kwas foliowy niezbędny dla kobiet w ciąży 
  • potas - obniża ciśnienie we krwi 
  • beta-karoten ( włosy, skóra, paznokcie )
  • witaminy z grupy B
  • niski indeks glikemiczny 
Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej i przestygniętej soczewicy 
  • 1 marchewka 
  • ząbek czosnku 
  • 150 g suszonych pomidorów 
  • sól morska, pieprz czarny 
  • ok +- 2-3 łyżki bułki tartej lub kaszy manny 
  • olej do smażenia 



Sposób przyrządzenia:

Soczewica powinna być zimna ( ciepła spowoduję, że nie będą się sklejać ). Marchewkę oczyścić, zetrzeć na tartce o grubych oczkach razem z czosnkiem. Pomidory pokroić drobno w kostkę. Dodać do soczewicy, doprawić przyprawami. Konsystencja powinna być taka jak na tradycyjne mielone. W sytuacji kiedy będzie za rzadka dodać bułkę tartą lub kaszę. Formować kulki, delikatnie zgnieść na formę kotleta. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Podawać z PIECZONYMI BATATAMI   oraz BURACZKAMI





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz