środa, 31 sierpnia 2016

BABKA Z CUKINII I TUŃCZYKA



Dwa tygodnie temu będąc w domu na wsi znalazłam w grządkach piękną młodą cukinie, grzech było ją zostawić na pastwę losu nadchodzącej jesieni. Cała rodzina po lecie już miała dość czegokolwiek z cukinii i nie miała zamiaru jej ruszać. Mnie serce nie pozwoliło, żeby tam została. Wzięłam, umyłam, starłam i zrobiłam przepyszną babkę  z tuńczykiem. 

Składniki:


  • niecała szklanka mąki ( ok. 150 g) 
  • 3 jaja od szczęśliwej kury 
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 cukinia nie za duża cukinia( wraz ze skórką)  
  • 1 cebula
  • garść świeżego kopru i szczypiorku, umytego i posiekanego 
  • 1/3 szklanki mleka
  • sól, pieprz czarny, 
  • 1 łyżka oleju 
  • 100 g twardego sera startego na tartce o małych oczkach 
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym 
  • 1 łyżka masła
  • Sposób przyrządzenie

Cukinie zetrzeć na tarce, cebulę pokroić w kostkę. Przełożyć do dużej miski wraz z mąką,jajami, proszkiem do pieczenia, szczypiorkiem i koprem. Dolać mleko, doprawić przyprawami oraz olejem i startym serem. 



Dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek z mąki. Jeżeli ciasto jest zbyt rzadkie, dodać jeszcze trochę mąki. Do foremy posmarowanej masłem wlać 3/4 masy, dodać tuńczyka i wlać pozostałą masę na wierzch. Piec w nagrzanym piekarniku do 200 stopni z termoobiegiem ok. 30 minut. 


Podawać na gorąco lub na zimno z sosem czosnkowym. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz