środa, 22 lutego 2017

PĄCZKI ODCHUDZONE - CZYLI PO PROSTU BUŁECZKI DROŻDŻOWE




Już jutro tłusty czwartek, co oznacza powoli koniec karnawału ale czy to w dzisiejszych czasach jeszcze funkcjonuje? Wątpię, przynajmniej w stolicy każdy się bawi do upadłego czy to świątek czy niedziela nie patrząc na nic. No ale nie mnie oceniać, każdy ma swoje sumienie, każdy wyznaje co innego. Nie mniej jednak pączki jeść należy :-)) Ja dzisiaj przygotowałam z jednego ciasta dwie wersje, czyli część pączków upiekłam w piekarniku część usmażyłam w głębokim oleju, czyli tłuściutkie ale zrobione z miłością, ,także na pewno nie tuczą - tak czy siak obie wersje wyśmienite ☺☺☺

Składniki: 
  • 2,5 szklanki mąki ( ja dałam krupczatkę) 
  • 250 ml mleka 
  • 20 dag świeżych drożdży 
  • 250 ml ciepłego mleka 
  • 1/4 szklanki cukru 
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki roztopionego masła 
  • szczypta soli 
  • olej do smażenia 
  • dżem ( u mnie dziś cytrynowy) 
  • cukier puder 
Sposób przyrządzenia: 
  1. Rozczyn - 1/4 szklanki mleka wymieszać z łyżeczką cukru, pokruszonymi drożdżami i dwiema łyżkami mąki, przykryć ścierką kuchenną i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
  2. W dużej misce wymieszać pozostałą mąkę, cukier, mleko, szczyptę soli, jajko dokładnie wymieszać dodając powoli rozczyn ( który powinien już podwoić objętość).Wyrabiać do uzyskania pulchnego, sprężystego ciasta. Połączyć je z wystudzonym roztopionym masłem. Wyrabiać, aż tłuszcz zostanie wchłonięty, a ciasto zacznie odchodzić od miski. Przykryć ściereczką, odstawić pod kaloryfer kiedy nie ma się pieca kaflowego :-( 
  3. Kiedy ciasto podwoi objętość, formować małe płaskie placki, nakładać po 1/2 łyżeczki dżemu, można również delikatnie rozwałkować ciasto i wykrawać szklanką jak na pierogi.
  4. Część pączków usadowić na blaszce od piekarnika wyłożonej pergaminem i piec ok. 20 min w piekarniku w 180 stopniach a drugą część smażyć w rozgrzanym głębokim oleju na małym ogniu z 2 stron na złoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku, po wystygnięciu, posypać cukrem pudrem.
hmmmmm mniamuśne :-)))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz