poniedziałek, 1 grudnia 2014

SOS POMIDOROWY -PRZEPIS PODSTAWOWY

Kiedy robiłam sos pomidorowy zawsze wychodził mi inny w smaku. Od pewnego czasu robię wszystko po kolei, krok po kroku z kartką i ołówkiem w ręku. W końcu osiągnęłam sukces. Jest taki o jakim marzyłam. Czysty, krwisto czerwony i w sam raz gęsty. Możecie go dodawać do różnego rodzaju mięs, pulpetów czy nawet do spaghetti zamieniając koperek na bazylię. Kombinowałam, cudowałam i mam to czego chciałam. Będę go dzisiaj wcinać z pulpetami. 









Składniki:
  • pół litra wody + 1/3 szklanki do zaprawy 
  • 3 ziarenka ziela angielskiego 
  • 3 listki babkowe 
  • 3 łyżki śmietany 
  • 3 łyżki mąki 
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego 
  • 3 łyżki sosu sojowego ciemnego 
  • łyżka oliwy 
  • sól, pieprz, 
  • 1/3 małej papryczki chilli
  •  szczypta papryki słodkiej 
Sposób przyrządzenia: 

Wodę zagotować z oliwą, koncentratem i przyprawami. Śmietanę, mąkę, sos sojowy dokładnie wymieszać. Dolać odrobiną wywaru, żeby zahartować, to się nam nie zważy. Całość wlać do wywaru i na bardzo małym ogniu gotować ok. 5-6 minut mieszając. Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz