niedziela, 16 listopada 2014

KOTLETY MIELONE Z KAPARAMI




Ostatnio w ogóle nie jem  mięsa, ale dzisiaj przyszedł taki dzień, że miałam wielką pokusę na mielone. No i zrobiłam, wyszły przepyszne z  mięsa indyczego z dodatkami, które miałam w lodówce i które niesamowicie mnie zaskoczyły...takie wyszły pyszne.


Składniki:

  • 0,5 kg mięsa mielonego z indyka 
  • 1 mała cebula 
  • 5 dużych ogórków konserwowych 
  • 5 łyżek kaparów 
  • 1 ząbek czosnku 
  • garść posiekanej natki pietruszki 
  • garść posiekanego kopru włoskiego 
  • malutka papryczka chilli 
  • sól, pieprz, szczypta słodkiej papryki
  • czerstwa kajzerka korzenna (może być biała) 
  • bułka tarta 
  • oliwa do smażenia 
  • 1 dużo jajko od szczęśliwej kurki 
Sposób przyrządzenia:

Mięso przełożyć do szklanego naczynia. Dodać jajko, namoczoną wcześniej w wodzie lub mleku i dobrze wyciśniętą kajzerkę, zioła, przyprawy. Cebulę, ogórki pokroić w malutką kosteczkę. Dołożyć do mięsa razem z kaparami i wyciśniętym czosnkiem. Dokładnie wymieszać. Jeżeli masa jest rzadka dołożyć łyżkę bułki tartej. Formować kotlety mokrą dłonią.Obtoczyć w bułce tartej i smażyć z każdej strony na złoty kolor. Podawać z ziemniakami lub różnego rodzaju kaszami. U mnie będą dzisiaj z kuskusem i pekińską. Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz