piątek, 22 maja 2015

TILAPIA Z MIGDAŁOWĄ SKORUPKĄ

 Bardzo dawno nie jadłam ryby, w ogóle bardzo mało ich spożywam. Nie wiem jeszcze czy nie lubię czy nie lubię za nich płacić. Nie oszukujmy się,generalnie są drogie. Dziś jednak dopadłam świeżutką tilapię jedną z tańszych ale chyba nie najgorszą gatunkowo. Zrobiłam ją z migdałami. Wyszła naprawdę smaczna. Delikatnie słodkawy smak znakomicie połączył się z czosnkową kaszą jęczmienną, z którą podałam rybę.
Porcja dla 2 osób.

Składniki:

  • 2 filety z tilapii 
  • garść płatków migdałowych 
  • cytryna
  • 2 łyżki z czubkiem mąki migdałowej 
  • sól, pieprz
  • cytryna
  • olej kokosowy 
Sposób przyrządzenia:

Filety wypłukać w zimnej wodzie, osuszyć papierowym ręcznikiem. 
Płatki migdałowe zmielić blenderem i dodać do mąki, w ten sposób panierka będzie bardziej aromatyczna, bo mąka sama w sobie nie jest aż tak pachnąca migdałem. Rybę skropić porządnie cytryną, z każdej strony oprószyć odrobiną soli i pieprzu, następnie obtoczyć w mące. Smażyć z każdej strony na oleju kokosowym. 
W trakcie smażenia, w ogóle nie czuć zapachu ryby, kokos jest niesamowity :-) 
Podawać wg uznania, z ziemniakami, kaszą, ryżem...
Smacznego!!!

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz