środa, 23 września 2015

ZUPA KREM Z ZIELONEJ SOCZEWICY

Dwa razy robiłam podejście do zupy z soczewicy. Pierwszy oczywiście nie udany. Drugi tak zmajstrowałam, że grzech było odchodzić od talerza. Zupę można zrobić na wodzie, bulionie warzywnym lub rosole. Ostatnia wersja jak dla mnie najsmaczniejsza. Z przyprawami trzeba bardzo delikatnie,żeby nie przesadzić i zepsuć całego smaku, tak jak ja to zrobiłam za pierwszym razem. 




Składniki: 


  • 1,5 litra rosołu wraz z włoszczyzną ( ok. 3 marchewek, por, seler, pietruszka, 2 ziemniaki )
  • 200 g zielonej soczewicy 
  • duży ząbek czosnku 
  • szczypta curry i słodkiej papryki
  • sól, pieprz 
  • 2 łyżki serka mascarpone 

Sposób przyrządzenia: 

Do rosołu wrzucić namoczoną wcześniej soczewicę, gotować ok. 15 minut. Następnie zmiksować. Dodać, wodę ( ok. szklanki przy bardzo gęstym kremie) czosnek, mascarpone, przyprawy i ponownie zmiksować. Gotować chwilę i podawać na gorąco z grzankami, makaronem lub ryżem :-). Pycha 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz