wtorek, 21 lipca 2015

MIGDAŁOWY TORCIK





Dzisiaj do końca wykorzystałam mój oryginalny urodzinowy prezent - czyli mąkę :-) ale ale nie taką zwyczajną, pospolitą pszenną tylko wyrafinowaną, bez glutenu, pachnącą i lekko słodką - migdałową, która ma 3 razy więcej białka niż powszechnie nam znana oraz 5 razy mniej węglowodanów - samo zdrowie.. 
Także sportowcy, osoby na diecie możecie jeść bez wyrzutów. Wyczarowałam z niej wyśmienite, delikatne ciasto z wiśniami, które są oczywiście opcjonalne lub można zamienić je na inne owoce. Torcik jest w sam w sobie bardzo smaczny, także dodatki nie są wymagane.A jak smakuję z szklanką zimnego mleko, mmmmmm...

Składniki:
  • 2 szklanki mąki migdałowej 
  • 1 szklanka ( taka po nutelli)jogurtu naturalnego gęstego 
  • 2 jajka 
  • 2/4 szklanki cukru 
  • laska wanilii 
  • skórka otarta z cytryny + ok. 4 łyżeczek soku
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • wiśnie - ja miałam ok. 450 dag
  • cukier puder
Sposób wykonania: 

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, w oddzielnej misce ubić jajka z cukrem. Delikatnie połączyć z mąką, dodać jogurt. Dokładnie wymieszać, można mikserem na najmniejszych obrotach. Na koniec dodać ziarenka wanilii oraz otartą skórkę z cytryny. Wymieszać. Piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni, ok. 40 min bez termoobiegu. Sprawdzać patyczkiem czy środek jest upieczony. Wiśnie opłukać, wydrylować z pestek, osuszyć. Ciasto po przestygnięciu posypać cukrem pudrem a na wierzch posypać wiśniami i ponownie cukrem pudrem. Pychota!!!



1 komentarz:

  1. Mniam, wygląda smakowicie :)
    Uwielbiam ciasta na mące migdałowej, pachną pięknie :)

    OdpowiedzUsuń