niedziela, 12 lipca 2015

NAJLEPSZE KNEDLE Z TRUSKAWKAMI



To już praktycznie koniec truskawek, jest mi tak smutno jakby co najmniej miał nastąpić koniec świata. Kocham truskawki..
Dzisiaj postanowiłam je usadowić w kluchach, czyli w knedlach. U mnie w domu nie robiło się raczej takich potraw, nie wiem w sumie dlaczego ale nie pamiętam ich smaku z dzieciństwa.Właściwie to dopiero jak sama zaczęłam pichcić, to poznałam jak to smakuje i jak można się przy tym odstresować :-) 

Składniki: 

  • 1,5 kg starych ziemniaków
  • 1 jajko 
  • 3-4 łyżki mąki pszennej 
  • 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • truskawki 
  • cukier biały
  • 2 łyżki cukru trzcinowego 
  • śmietana 12% 




Sposób przyrządzenia:

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie,odcedzić i przecisnąć przez praskę na puree. Odstawić na kilka godzin a najlepiej na całą noc. Po tym czasie ziemniaki przełożyć na stolnicę lub blat, dodać oba rodzaje mąki, jako i zagnieść. Jeśli będzie za rzadkie dodać odrobinę mąki pszennej. Ciasto rozwałkować na grubość ok. 1 cm i wykrawać krążki za pomocą szklanki, tak jak na pierogi. Truskawki opłukać i o szypułkować.
Na każde kółko kłaść truskawkę obtoczoną delikatnie cukrem zlepić ciastem i formować kulkę. Odłożyć na posypaną mąką stolnicę lub blat. Gotować w osolonej wodzie 3 min od momenty wypłynięcia.Jeżeli truskawki są słodkie można zrezygnować z cukru. W między czasie śmietanę z cukrem trzcinowym bardzo dokładnie wymieszać, można użyć miksera. 
Knedle podawać na gorąco ze słodkim sosem. Pycha :-))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz