wtorek, 4 sierpnia 2015

POTRAWKA Z CUKINII I KUREK




"Wsi spokojna, wsi wesoła!
Który głos twej chwale zdoła? Kto twe wczasy, kto pożytki m
oże wspomnieć zaraz wszytki"
Wieśniak lubelski wraca na salony warszawskie :-)Kochani tydzień na wsi, nie ma nic piękniejszego, wielokrotnie już to powtarzałam w swoich postach..blisko lasu, świeże powietrze, warzywa prosto z krzaka a nie z bazaru, śpiew ptaków zamiast szum tramwajów. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać. Nie jest to jakiś bunt, że mieszkam w wawie, bo kocham to miasto nad życie ale wieś, to jest wieś i tak czasami bardzo się tęskni. Tylko tym razem jedno mnie zasmuciło, bo nie znalazłam ani jeden kurki w lesie, także musiałam jechać do pobliskiego miasteczka na "szoping", namierzyłam w Lidlu - o zgroza 100 g za 9 zł. No ale cóż, po głowie chodził mi taki oto przepis więc musiałam je mieć :-) 

Składniki: 
  • 1  cukinia ok. 600 g
  • 200 g kurek 
  • 2 łyżki masła 
  • 1 duża biała cebula 
  • 2 opakowania serka pleśniowego po 400 g 
  • 2 łyżki śmietany 
  • ząbek czosnku 
  • sól, pieprz 

Sposób przyrządzenia: 

Kurki oczyścić, pokroić na mniejsze części, cebulę pokroić w talarki. Cukinie umyć, razem ze skórką zetrzeć na tarce.Cebulę zeszklić na maśle, dodać kurki.Dusić ok. 7-8 minut pod przykryciem, raz na jakiś czas mieszając. Po tym czasie dodać cukinię, ponownie dusić do miękkości cukinii. jest bardzo krótki czas, ok. 5 min. Dodać serki pleśniowe, mieszając aż się rozpuszczą.


Na koniec dodać śmietanę, doprawić dużą ilością pieprzu i solą. Konsystencja powinna być kremowa, gdyby było za gęste można dodać wodę lub podlać rosołem. Podawać z makaronem, u mnie pełnoziarnistym. Wyśmienite !!!!!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam cukinię i kurki :)
    Zapraszam do zabawy! Nominowałąm Twój blog do zabawy Liebster Blog Award! Wpadnij do mnie http://jak-to-smakuje.blogspot.com/2015/08/niespodzianka-liebster-blog-award.html i baw się razem z nami!

    OdpowiedzUsuń