wtorek, 1 września 2015

PLACKI ZIEMNIACZANE Z ŻÓŁTYM SEREM




Placki ziemniaczane robię zawsze, kiedy nie wiem co mam zrobić do jedzenia. Wbrew pozorom bardzo szybkie  i sprawne jedzenia. Mało tego bardzo często podawane są jako przystawka w ekskluzywnych restauracjach, właśnie ostatnio jadłam na Saskiej Kępie a dokładnie w "Saska Gęba", kosztowały miliony monet kiedy produkcja domowa to zaledwie 5 zł. Wikipedia podpowiada mi, że pochodzą z Wielkopolski  ale są też regionalnym przysmakiem na Warmii i Mazurach. U mnie w domu były od zawsze, pamiętam że najczęściej podawane ze śmietaną i cukrem.
To były piękne czasy :-) 



Składniki:

  • 1 kg ziemniaków 
  • 1 cebula 
  • 2-3 łyżki mąki pszennej 
  • łyżka śmietany 
  • sól, pieprz 
  • 30 dag sera żółtego 
  • 1 jajko
  • olej do smażenia

Sposób przyrządzenia: 

Ziemniaki i cebulę obrać, wypłukać i zetrzeć na tartce o małych oczkach. Odcisnąć delikatnie sok, można na sitku można ręką. Masę ziemniaczaną przełożyć do naczynia, dodać jako, mąkę, sól, pieprz, śmietanę oraz mąkę ziemniaczaną, która powstała z soku z ziemniaków. Wszystko dokładnie wymieszać, dodać starty ser na tartce o dużych oczkach . Smażyć na oleju z każdej strony na złoty kolor. 




Możecie podawać z czym tylko Wam się zapragnie np. ze śmietaną, sosami, duszonymi warzywami. U mnie dzisiaj z pieczonym łososiem - PRZEPIS TUTAJ  oraz sosem czosnkowym. Pycha :-)))))

1 komentarz:

  1. Dawno nie robiłam placków. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2015 :)

    OdpowiedzUsuń