piątek, 2 października 2015

PIEROGI UKRAIŃSKIE









Pierogowa dama wraca :-) nalepiłam na 4 dni, tym razem ukraińskie. Kraków - wszystko dzięki Tobie  klubokawiarnia Relaks - jestem mistrzem pierogowym. Ukraińskie pierwszy raz jadłam tym razem nie w mieście smoka wawelskiego ale w samym centrum stolicy u samej Pani K. koleżanki z krwi i kości Ukrainki. Genialne, oryginalna receptura od jej babci. Moje wyszły identyczne, bo tak naprawdę są mega proste do zrobienia, bez żadnych udziwnień. Wystarczą ziemniaki, tłuściutki boczek i duża biała cebula. No to zaczynajmy. 





Składniki na ciasto : 

Jak zrobić najlepsze ciasto jest T U T AJ także już nie będę powielała, bo za bardzo nie mam czasu od razu przejdę do nadzienia. 

Składniki na farsz:

  • 5-6 średnich ziemniaków (500 gramów)
  • 2 cebule 
  • 70-100 gramów masła 
  • 4 grube plastry wędzonego boczku 
  • sól, pieprz 

Sposób przyrządzenia: 


  1. Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie.W międzyczasie zeszklić pokrojoną na drobno cebulę na maśle.Przełożyć do miski a na tej samej patelni podsmażyć boczek pokrojony w bardzo drobną kosteczkę. 
  2. Ziemniaki odcedzić i za pomocą praski zrobić puree. Dodać boczek i cebulę, dokładnie wymieszać. Doprawić dużą ilością pieprzu i odrobiną soli. 
  3. Z zagniecionego ciasta, wykrawać krążki i nadziewać farszem. Gotować ok 2-3 min od momentu wypłynięcia na powierzchnię. Podawać podsmażone lub prosto z wody.   

Smacznego :-)))

2 komentarze:

  1. Witam,
    na ile pierogów jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze,nie mam pojęcia. Nigdy nie liczyłam, ale ok. 16-20 tak mi się wydaję. Następnym razem na pewno policze i uzupełnie dane

    OdpowiedzUsuń