poniedziałek, 30 marca 2015

SAŁATKA TELEWIZYJNA


Ostatnio w "Pytaniu na śniadanie" była przedstawiona sałatka z czerwoną soczewicą, oczywiście od razu ją zrobiłam. Wcześniej wydawało mi się, że jak sałatka to tylko zielona odmiana natomiast efekt końcowy, imponujący.Trochę zmodyfikowałam a mianowicie podzieliłam składniki na pół, jedną część zrobiłam identycznie jak w tv a w drugiej zamiast oliwy dodałam olej i odrobinę musztardy. Zdecydowanie moja wersja lepsza. Rewelacyjna. Zaczynamy!!

Składniki: 

  • szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy 
  • 1 czerwona papryka 
  • pęczek szczypiorku 
  • 2 małe obrane ze skórki pomidory 
  • sól, dużo pieprzu 
  • ok 2-3 łyżki oleju rzepakowego
  • łyżeczka musztardy

Sposób przyrządzenia:
 
Paprykę, pomidory pokroić w bardzo drobną kostkę. Ważne przy pomidorach jest wcześniejsze sparzenie wrzątkiem i wykorzystanie tylko grubej części, tj. środek z ziarnami w tym przypadku jest nam zbędny, ponieważ zrobi się ciapa a tego nie chcemy. Szczypiorek posiekać. Z oleju u musztardy i odrobinę ciepłej wody zrobić sos. Wszystkie składniki, czyli soczewicę i warzywa dokładnie wymieszać, polać przygotowanym sosem. Przyprawić solą i dużą ilością pieprzu. 
Smacznego :-))


2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie i kolorowo :). Muszę kiedyś wypróbować ten przepis. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na przepis na sałatkę z kurczakiem i granatem :) www.an-elle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam widziałam, na pewno zrobię jak tylko skończy się dla mnie post na mięso :-)

      Usuń