poniedziałek, 2 marca 2015

ZUPA KREM Z PORA




Wczoraj na 12.00 miałam gości wstałam o 11.00 . Konsternacja,co tu szybko zrobić.Planowany rosół poszedł w zapomnienie, bo wiadomo, porządny rosół powinien gotować się od samego rana.Po szybkiej lustracji lodówki i zamrażalnika postanowiłam zrobić krem z pora, którego kupiłam na sałatkę :-) No cóż, człowiek planuje Pan Bóg krzyżuje. Byłam w o tyle dobrej sytuacji, że miałam zamrożony bulion, także uwinęłam się bardzo szybko i sprawnie. Zupa wyszła pyszna. Wszyscy zadowoleni i najedzeni. 


Składniki:

  • 8 szt pora ( biała część) 
  • 6 średniej wielkości ziemniaków 
  • bulion drobiowy lub warzywny ( ok 2 litry)
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • ząbek czosnku 
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie







Sposób przyrządzenia:

Warzywa dokładnie umyć i pokroić. Może być niedbale i tak wszystko wyląduje w szponach blendera. Wrzucić do bulionu, gotować do miękkości. Wszystko zmiksować, jeżeli jest bardzo gęste dolać wody.Następnie dodać śmietanę, przyprawy. Podawać z pieczywem posmarowanym serkiem topionym. Sposób podawania podkradłam z flamandzkich restauracji u  nich zawsze do zupy krem powinien być serek topiony lub typu camembert. Pycha :-)))

2 komentarze:

  1. Zupa wygląda przepysznie :) Nigdy takiego kremu nie jadłam, ale zupę porową, zwłaszcza z pieczarkami bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, uwierz mi że o niebo lepiej smakuje niż wygląda :-)

      Usuń