poniedziałek, 18 sierpnia 2014

KRUCHE CIASTO NA SŁONO

Wczoraj koleżanka zapytała mnie czy nauczę ją gotować??? Hmmm trochę nie zrozumiałam pytania, bo nie wierzę, że można nie umieć gotować. Oczywiście nie zastanawiałam się nawet sekundy. Z przyjemnością pokazałam Kasi jak sprawnie i łatwo można przyrządzić proste  i pyszne ciasto na kolację we dwoje :-)Wszystko od samego początku do samego końca Kasia zrobiła sama a podobno jest z tych co przypalają wodę na herbatę :-) Kasiu bardzo dziękuje Ci za dzisiejszy dzień. Mam nadzieję, że moja nauka nie poszła w las i następnym razem już będę smakowała Twój własny przepis.







Składniki ciasto: 


  • 2 szklanki mąki 
  • pół zimnej margaryny 
  • 1 duże żółtko 
  • szczypta soli 
  • 1 duża łyżka śmietany 
  • szczypta gałki muszkatołowej 
Składniki nadzienia : 
  • 1 opakowanie szpinaku mrożonego ( ok. 500 g) 
  • 270 g feta 
  • 250 g suszonych pomidorów 
  • 2 ząbki czosnku 
  • łyżka masła 
  • garść waszego ulubionego sera żółtego startego na tarce o grubych oczkach 
  • 1 jajko od szczęśliwej kury 
  • 2 duże łyżki śmietany 18%
  • 2 garści pestek dyni
Sposób wykonania :

Zagniecione ciasto włożyć do lodówki na ok. 30 minut. Blaszkę dokładnie nasmarować masłem..Po upływie czasu  spód i boki dokładnie wylepić ciastem. Nakłuć widelcem. Piec ok. 20 min w temperaturze 180 stopni Szpinak przełożyć do garnka i pod przykryciem odmrozić. Po odparowaniu wody  dołożyć pokrojone pomidory, pokruszona fetę, czosnek wcześniej podsmażony na maśle. Wszystko dokładnie wymieszać doprawić solą, pieprzem, ziołami. Na tej samej patelni, co podsmażał się czosnek prażymy pestki dyni. Przygotować sos: jajko roztrzepać ze śmietaną , gałką, serem. ciut osolić. Wyciągnąć ciasto z piekarnika, wypełnić farszem, polać sosem. Piec 15 minut do zarumienienia. Jeść!!!! Pyszności. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz