czwartek, 14 sierpnia 2014

DROBIOWE PULPETY Z PIEKARNIKA


Uwielbiam takie potrawy, gdzie mogę dodać co mi wpadnie pod rękę, miało być bez soczewicy i bez kaszy.No właśnie miało być. Czasami fantazja kulinarna mnie ponosi.  Gdybyście mieli np. tartą marchewkę z poprzedniego dnia lub szczypiorek, również możecie dodać. Śmiało można nazwać moje kotlety nawinie, czyli co mi się nawinie. Zaczynamy. 











Składniki:
  • 500 g mielonego mięsa drobiowego (u mnie indyk)
  • Pół opakowania szpinaku mrożonego
  • ¾ szklanki soczewicy czerwonej
  • pół torebki kaszy gryczanej
  • dwa jajka od szczęśliwej kurki
  • łyżka mąki razowej
  • łyżka bułki tartej
  • łyżka siemienia lnianego (opcjonalnie)
  • mała cebulka, ząbek czosnku
  • sól, pieprz

Sposób przyrządzenia:
  1. Na maśle przesmażyć  posiekaną cebulę i czosnek, dodać szpinak, sól i pieprz. Pod przykryciem dusić kilka minut, następnie zdjąć przykrywkę.
  2. Gotować soczewicę i kaszę według wskazówek na opakowaniach.
  3. W większej misce połączyć przestudzony szpinak, kaszę, soczewicę, mięso, jajka, mąkę wraz z bułką i przyprawami. Mieszać dokładnie.
  4. Blachę posmarować  olejem/oliwą. Mokrą ręką formować kotleciki i układać na blachę. Piec ok. 1 godzinę w 180 st. C.
Kotleciki do spożycia na gorąco lub na zimno, na obiad lub na kanapki. Są mięciutkie, sycące, delikatne acz wyraziste i bardzo bardzo smaczne.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz