wtorek, 2 czerwca 2015

BURGERY Z BATATÓW I KASZY JAGLANEJ

Zakochana :-) Tak tak, właśnie w burgerach z batatów i kaszy jaglanej. Za żadne skarby świata nie zamieniłabym na tradycyjnego kotleta z mięcha. Moja słodycz z kaszy i słodkich ziemniaków jest przede wszystkim bardzo zdrowa. Delikatnie słodki smak może być zachętą dla małych niejadków, tym bardziej że smażyłam na oleju kokosowym i przy tym nabiera delikatnego smaku :-) Nie kombinowałam za bardzo z dodatkami, bo nie miałam czasu także jest on zwykły  ale aż niezwykły w swojej prostocie. Dodatkowo dodałam tylko czosnek i koperek. 
Z tej proporcji wyszło mi 5 sztuk. 






Składniki:

  • 100 g ugotowanej kaszy jaglanej 
  • 1 batat 
  • garść koperku 
  • 1 ząbek czosnku 
  • 2 łyżki oleju kokosowego do smażenia 
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej 
Poza tym :
  • 5  okrągłych grahamek 
  • rukola, pomidor, ogórek świeży, kiełki lucerny 
  • sos jogurtowo- ziołowy 

Sposób przyrządzenia:

Batata upiec w piekarniku lub ugotować, po przestygnięciu zmiksować blenderem. Dodać do kaszy jaglanej, dokładnie wymieszać. Przyprawić odrobiną soli i pieprzu. Kiedy składniki już będą ze sobą połączone dodać mąkę, koperek i zgnieciony czosnek. Wymieszać. Formować kotlety i delikatnie je zgnieść w dłoniach  żeby przybrały formę burgera. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Podawać w bułce z warzywami i sosem ewentualnie przy diecie bezglutenowej jako kotlet z sałatką warzywną. 































   
zBLOGowani.pl



2 komentarze:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji "Kipi kasza" na zBLOGowanych. Najciekawsze przepisy mają szanse na nagrody :)

    OdpowiedzUsuń