wtorek, 2 czerwca 2015

DOMOWA PIZZA NAJLEPSZA Z GRUSZKĄ I GORGONZOLĄ

Pizza !!!! Cieszę się z niej niczym moja siostrzenica, która była moją małą pomocnicą. Frajda dla dziecka niesamowita. Wszystko robiła, to o co ją poprosiłam, słuchajcie nawet wyrabiała swoją małą rączką ciasto drożdżowe. Ona szczęśliwa i ja szczęśliwa :-) Bardzo prosta do wykonania, także zachęcam do rodzinnego pizzowania. Werka ku mojemu zdziwieniu nawet pozmywała naczynia, czyżby jakieś cuda?  






 Składniki na ciasto:
  • 1,5 szklanki wody 
  • 40 g świeżych drożdży 
  • 2 łyżeczki cukru
  • 600 g mąki pszennej tortowej 
  • 4 łyżki oliwy + do posmarowania ciasta i blach 
  • 1 łyżeczka soli 
Dodatki:
  • 2 dojrzałe gruszki 
  • 200 g gorgonzoli 
  • 250 g mozzarelli 
  • szklanka śmietanki 30 %
  • 100 g orzechów włoskich
  • 1 cebula
  • łyżeczka oregano, bazylii 
  • sól
  • łyżka masła
Sposób wykonania: 

Pokruszone drożdże wymieszać z połową lekko podgrzanej wody oraz z cukrem, odstawić na 5 min aż zaczną się pienić. W tym czasie podgrzać resztę wody do takiej samej temperatury .Następnie przesiać mąkę do miski, zrobić wgłębienie na środku, powoli wlewać rozrobione drożdże,resztę wody i oliwę. Gdy składniki z grubsza się połączą dodać sól i energicznie wyrabiać ciasto ręką, ok. 10 min. Można to zrobić w misce jak ja lub na stolnicy. Następnie uformować kulę z ciasta, posmarować oliwą i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce bez przeciągów, wcześniej przykrywając ściereczką. Ciasto powinno podwoić objętość. U mnie wystarczyło 30 min, ponieważ postawiłam je na ciepłym piecu kaflowym. Cudownie gotować na wsi, w dużej przestronnej kuchni. Jak mi tego brakowało, niech urlop trwa wiecznie :-) 











Kiedy ciasto będzie sobie rosło przygotować nadzienie.
Masło rozpuścić na patelni, dodać cebulę pokrojoną w bardzo drobną kostkę. Zeszklić i dolać śmietankę. Przyprawić przyprawami.Odstawić.Sos powinien zgęstnięć. Gruszkę pokroić w plastry, gorgonzolę porwać na małe kawałki. Mozzarellę zetrzeć na tarce. 












 

Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę i chwile powyrabiać. Blaszkę wysmarować oliwą, wyłożyć rozwałkowane ciasto.Przykryć ponownie ściereczką i odczekać 10 min. do podrośnięcia. Po tym czasie posmarować sosem śmietankowo-cebulowym, na tym poukładać plastry gruszki i ser gorgonzola. Posypać mozzarellą oraz wcześniej sparzonymi i posiekanymi orzechami włoskimi. Piec w bardzo dobrze nagrzanym piekarniku do 250 stopni ok. 15 min aż brzegi ciasta i spód będą ładnie zrumienione. Pizza jest tak pyszna, że już nie trzeba żadnego sosu. 
SMACZNEGO !!!!



6 komentarzy: